sunnuntai 24. maaliskuuta 2013

Mikä ihmeen matkakuume?!

Olen lievästi sanottuna sellaista jännittäjätyyppiä, oli kyse vaikkapa työhaastattelusta tai esitelmästä luokan edessä. Tällä kertaa tiedossa on jotain ihan superjännittävää ja alan olla varma, että jännitykseen voi kuolla. Nimittäin viikon kuluttua toteutuu mun pitkäaikainen haave... matka Thaimaahan! En varmaan tajua tätä ennenkuin olen istumassa nousevassa lentokoneessa. Pimahdin jo siinä vaiheessa, kun maksoin lentoliput. Siitä saakka maha on heittänyt volttia, on nukuttanut huonosti ja kädet hikoaa pelkästä ajatuksestakin. Vielä olisi tasan viikon verran edessä piinaavaa odottelua ennen kuin pääsen seikkailemaan 2,5 viikoksi Karon Beachille ja Khao Lakiin! 
Matkan teemaväri on vissiin keltainen...
Oikeasti tiedän mikä tulevassa matkassa pistää mun pasmat totaalisen sekaisin. En saanut täsmälleen samoja lentoja kuin matkaseuralaisillani on, joten yhden välietapin lennän yksin. Meillä on siis koneen vaihto Bangkokissa, jonka jälkeen matka jatkuu toisella lentoyhtiöllä Phukettiin. Saattaa kuulostaa tyhmältä, kyllä aikuinen ihminen nyt lentokoneessa "yksin" pärjää, enpä minä sitä murehdikaan. Stressaan aina jostain kumman syystä niitä kaikkia toimenpiteitä ennen lentokoneeseen pääsyä. Kaikista pahinta on ehkä odotella matkalaukun ilmestymistä hihnalle, jos se ei vaikka tulekaan perille. Ihan puistattaa, vaikka täysin syyttä suotta. Erehdyin googlaamaan miltä Bangkokin lentokenttä näyttää, enkä saa sen pohjapiirrosta kaikkoamaan mielestäni. :')
Mitä minuun tulee, aion olla ruskea!
Toiseksi pahinta on ehkä se, että en ottanut samoja hotelleja kuin matkaseuralaisillani. Olen ihan heidän hotellinsa naapurissa. Toki olisin voinut valita samat majoitukset, mutta ajattelin venyttää penniä ja säästää rahaa shoppailuun ja muuhun kivaan. Ihan kuin muutenkaan samassa huoneessa olisi nukuttu, mutta on tämäkin aika jännää. Kuka mun puolesta tappaisi torakat sun muut villinä vipeltävät pikkuotukset?! Mitä mä tätäkin etukäteen märehdin, ei sinne hotellihuoneeseen mennä lomalla kuin suihkuun ja nukkumaan! Tunnen itseni hieman pöljäksi...
Yritän kovasti keksiä mitä viihdykettä ottaisin mukaani, että saan illat ennen nukkumaanmenoa kulumaan leppoisasti. Tietokonetta en ole raahaamassa mukaan, koska se pöllitään kuitenkin. Järjestelmäkamerakin on sellainen molo, että sen kanniskelussa on riittävästi päänvaivaa. Hotellissa oli muistaakseni ilmainen wi-fi-verkko käytössä, joten puhelimella pääsee surffailemaan, ja tavaksi muodostuneesti lukemaan sängyssä blogeja. Olen viimeaikoina päässyt mummoutumaan niin pahasti, että oon ostellut kaupasta sanaristikkolehtiä. Ostin joku aika sitten muka helppoja ristisanoja sisältävän lehdykän, mutta puolet lehdestä on ratkaisematta. Ristikkoja tuhratessa aika kuluu yllättävän nopsaa, joten niitä on ainakin pakko ottaa mukaan. Hahhah, hyvä tästä tulee. :D 

Tällaisissa tunnelmissa täällä vietetään aurinkoista sunnuntaita! :)

2 kommenttia:

Eve kirjoitti...

Ääää, määki ihan rupesin jännittää sun puolesta! Vähän kivaa. Ja epistä. :( :)

Tellu kirjoitti...

Menispä tämä viikko nopsaaaaaaaaa! 8)