maanantai 23. toukokuuta 2011

Koskenlaskija

Olen tulossa ehkä vanhaksi, kun puhun aina säästä näissä alkusanoissa. Aamulla oli vallan kaunis ilma, mutta nyt satelee kaatamalla. Onneksi uljas prinssini kaahasi sinisellä Audillaan noutaaan minut keskustasta, koska kuulemma pelkäsi mun rynäisevän pyörällä liukkaalla kadulla. Liikuttava ajatus. ;)<3

Eilen käytiin kivalla kevätretkellä Kuusaan kanavalla paistamassa makkaraa nuotiolla ja napsimassa fotoja. Odotan ihan mehuissani valmistujaisiani ja erästä supermieluisaa lahjaa, joka vie valokuvaamisen ihan uusiin ulottuvuuksiin! Aaaaa, onneksi pari viikkoa menee nopsaa.
Piti näyttää miten sitä makkaraa oikeasti paistetaan.
On yllättävän haastavaa lusikoida ruokaa suuhun ja yrittää kirjoittaa samaan aikaan, joten olkoon tämä tässä. Kysyksiinne vastauksia on tulossa toivottavasti hyvinkin pian! Pusipusi. <3

14 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Oonko kenties ymmärtäny väärin, vai menitkö lukion jälkeen ammattikouluun? :)

Tellu kirjoitti...

Ihan oikein olet ymmärtänyt :D

Anonyymi kirjoitti...

Ahaa, siis kerrankin.. ;) Onko kukaan ihmetelly tuota koulun valintaa? Oon ite kans ylioppilas ja amiksesta löytyis ihan unelma koulutus, mutta täällä ei suhtauduta kovin hyvin jos ei lukiosta meekkään 16 vuodeksi yliopistoon.

Tellu kirjoitti...

Hehe :D Nooo tuntuu vähän tyhmältä sanoo, että meninpä lukiosta amiksen penkille varsinkin just jollekin yliopistohemmoille. Mutta ei siinä mun mielestä mitään pahaa ole, lukio oli ihan turha näillä motivaatiomäärillä, mitä mulla oli. Nyt hankin itselleni ammattia, jota lukiosta ei saanut.

Lukiopohjaisena amis kestää sen 2 vuotta toki alasta riippuen, että ei hassumpaa kun saa tehdä jotain OIKEASTI kiinnostavaa. Kyl mun mielestä kannattaa lähteä rohkeasti vaan, jos on mieleinen alakin löytynyt! Haistatat tuollaisille marisijoille pitkät! :D

Anonyymi kirjoitti...

Näinpä taidan tehä ;D kiitos sulle, kiva kuulla etten oo ihan ainoa maailmassa joka tällästa vaihtoehtoa haluais kokeilla :)

Tellu kirjoitti...

Niin se pitää tehdäkin, miten ite tykkää! Saako udella mitä alaa aiot opiskella? 8)

Anonyymi kirjoitti...

Kauneudenhoito eli siis kosmetologi kiinnostais :) Siinäki olis se opiskelun kesto vaan sen 2 vuotta. Oikiastaan otin tänään sen paikan vastaan, mutta voinhan jättää menemättä sinne jos murrun tässä painostuksen alasena :D

Tellu kirjoitti...

Kivaa, oon itekki miettinyt tota samaa alaa :D Älä murru, ole sitkeä ;)

Anonyymi kirjoitti...

Jokaisen täytyy itse valita itselleen sopiva ammatti, oli se sitten ammattikoulun tai yliopiston jälkeen edessä. Turha on sivullisten valittaa!! Mutta: vaikka halukkuutta riittäiskin, ei kaikki vaan pääse yliopistoon tai korkeakouluun ylppärin jälkeen, jos ei todistus ole riittävän hyvä tai pääsykokeessa ei onnistu! Joten monen ylioppilaan ainoa vaihtoehto on mennä amikseen. Se vaan on fakta.
hanna-mari

Anonyymi kirjoitti...

"täällä ei suhtauduta kovin hyvin jos ei lukiosta meekkään 16 vuodeksi yliopistoon."

Ihan kuin aikaisempi kirjoittaja toteaa; ei yliopistoon tai korkeakouluun VAAN MENNÄ.
Sinne ei kovin iso prosentti hakijoista ees pääse (todistuksen keskiarvo + pääsykokeet). Silloin on amis aivan loistava vaihtoehto jos sieltä löytyy se oma unelma-ammatti. Ei siihen oo kellään mitään valittamista. Sä elät oman elämäs omien valintojes kanssa, eikä se kuulu sukulaisille tai kavereille. Tsemppiä!

Anonyymi kirjoitti...

Kahdelle aikaisemmalle anonyymille: Oon tuo kosmetologin ammatista haaveileva ylioppilas ja tiedän kyllä että yliopistoon tai ammattikorkeaan ei noin vaan mennä. Mulla on kaksi amk-paikkaa jo valmiina, ja niihin voin vaan mennä jos haluan :) En nyt oletakaan, että voin vaan lampsia minne tahansa korkeakouluun jos yhtäkkiä huvittaa. Aurinkoista kevättä teille =)

Tellu kirjoitti...

hanna-mari: Se on kyllä niin totta, että ammattikorkeaan tai yliopistoon ei pääse kuka tahansa, vaikka miten haluaisi. Itse olen aika hyvä varoittava esimerkki, että olisi kannattanut hankkia lukiosta kunnon paperit, joilla vois olla vähänkin tsäänssejä korkeakoulutukseen :P

Anoyymi: Oon hakenut kai kolmatta kertaa lukemaan amkkiin liiketaloutta, pääsemättä sinne edes järkeville varasijoille. Sit oon vähän mietiskellyt, että mitäs hittoa mä siellä edes tekisin, kun ei mua kiinnosta sellainen lukujen ja tekstien pänttääminen. Jyväskylässä ammattikorkeassa ei ole mitään käsityöjuttua vaan pitäisi hakea johonkin toisaalle. 8)

Anonyymi: Jeah, näin on! =)

Susanna kirjoitti...

Aivan ihania kuvia, tosi kesäisiä! :)

Tellu kirjoitti...

Hihii, olisipa nytkin kesäinen sää! ;/